Főoldal Hasznos tanácsok Hogyan vegyünk mallorcai repülőjegyet nyárra 120,000 helyett 45,000 forintból?

Hogyan vegyünk mallorcai repülőjegyet nyárra 120,000 helyett 45,000 forintból?

13309
Mallorca kikötő

Palma de Mallorca fantasztikus hely: hosszú, homokos tengerparti részek, gyönyörű kék víz, sok-sok látnivaló, és szinte állandóan süt a Nap. Ideális nyaralóhely, ezért nagyon sokan szeretnének elrepülni ide, amit jól mutat, hogy a Wizz Air közvetlen járatára jelenleg 120,000 forint körül van a legolcsóbb oda-vissza útra szóló nyári mallorcai repülőjegy, de az átlagár közelebb van inkább a 140,000 forinthoz.

Mallorca tengerpart

Hogyan vegyünk olcsó repülőjegyet Mallorcára?

A megoldás az átszállásos repülés, azaz elrepülünk egy városba, ahonnan aztán kicsivel később továbbrepülünk az úti célunk felé. Igaz, a közvetlen járattal gyorsabban odaérhetünk, de ha átszállásos verziót választunk, akkor annyival olcsóbban repülhetünk, hogy a repülőjegyek árának különbözetéből még a szállást is ki tudjuk fizetni. Plusz bepillanthatunk egy-két másik városba is.

Hasonlítsuk össze az árakat! Utazásunk legyen mondjuk 2017. június 21. és 28. között. Az árak könnyebb összehasonlíthatósága kedvéért tegyük fel, hogy csak ingyenes kézipoggyásszal utazunk.

A Wizz Airnél a közvetlen repülőjegy jelenleg 119,000 forintba kerül az oda-vissza útra, és ez még az olcsóbbak közül való.

Az átszállásos példában Mallorca felé legyen az átszálló pont Eindhoven, visszafelé pedig Genf, de rengeteg más lehetőség is található. A repülőjegyek árai jelenleg a következők ugyanarra a repülési napokra, mint a Wizz Air járatára:

június 21.:
Budapest-Eindhoven, Wizz Air: 11,990 Ft
Eindhoven-Palma de Mallorca, Ryanair: 17,270 Ft
átszállásra rendelkezésre álló idő: 4 óra

június 28.:
Palma de Mallorca-Genf: 5,495 Ft
Genf-Budapest: 11,145 Ft
átszállásra rendelkezésre álló idő: 10 óra

A repülőjegyek ára összesen: 45,900 forint.

Látható tehát, hogy még a nyári szezonban is (amikor egyébként a legdrágábbak a repülőjegyek) lehet olcsón repülni. Itt fix időpontra kerestünk olcsó repülőjegyet, de ha rugalmasabbak vagyunk, akkor még tovább faraghatunk a végső árból. Genf esetében egy rövid városlátogatás is belefér, ugyanis 10 óránk van a két járat között, ráadásul Genfben ingyenesen lehet használni a tömegközlekedést a reptérről a városba jutáshoz.

Ha máskor is szeretnél az elsők között értesülni hasonló cikkeinkről, az olcsó repülőjegyekről, kövesd a
Netkoffer Facebook oldalát!

Átszállással egész évben repülhetünk Mallorcára

A Wizz Air közvetlen járata csak nyáron közlekedik és hetente csak kétszer, pedig nem mindenki vágyik a nyári hőségre és a turistatömegre. Mallorcán tavasszal és ősszel is kellemes még az időjárás, rengeteget süt a Nap, nagyon jókat lehet kirándulni, biciklizni. 11 csodás fotó a tavaszi Mallorcáról.

Az átszállásos repülésben az is jó, hogy egész évben tudunk repülni és rengeteg verziót tudunk összeállítani. A szállások viszont már féláron vannak a csúcsidényhez képest, és a repülőjegyek még a fenti példánál is sokkal olcsóbbak.

Mallorca katedrális

Mire figyeljünk átszállásos repülés szervezésénél?

Nagyon fontos odafigyelni a következő részletekre, ha a repülésnek ezt a formáját választjuk! Ha ezeket az alapszabályokat betartjuk a repülőjegy foglalásnál, akkor fantasztikus élményben lehet részünk és a megspórolt pénzt elkölthetjük másra: kényelmesebb szállásra, belépőjegyekre, étteremre, másik utazásra stb.

• A fapados légitársaságok nem vállalnak garanciát arra, hogy a csatlakozó járatok megvárják egymást. Sőt sokszor úgy jön ki a legjobb ár, hogy nem csak járatot, de légitársaságot is váltunk. Így, ha lekéssük a csatlakozást, akkor nem visznek el a következő járattal, és a jegy árát sem kapjuk vissza.
  • Éppen ezért úgy válasszunk járatokat, hogy jusson elegendő idő az átszállásra egy esetleges késés, kisebb menetrend változás esetén is. Ha hagyunk pár órát, akkor ráadásul beugorhatunk a városba körülnézni, ha egy-két éjszakát is eltöltünk, akkor pedig jobban is megnézhetjük a várost és azon sem kell aggódnunk, hogy a csatlakozó járatunkat elérjük. Mi minimálisan 4 órát szoktunk hagyni a két járat között.
  • Az átszálláskor fel kell vennünk a feladott csomagjainkat és a csatlakozó járatra újra be kell csekkolni, ezzel is számolni kell. Tipp: Ha csak kézipoggyásszal utazunk, akkor sokkal gyorsabban juthatunk ki a repülőtérről és csekkolhatunk be a csatlakozó járatra.
  • Ha feladott poggyásszal repülünk, akkor azzal is számolni kell, hogy annyi alkalommal kell kifizetni a poggyász díját, ahányszor repülünk. Még egy érv az ingyenes kézipoggyász mellett 🙂
  • Ha már az ingyenes kézipoggyásznál tartunk. Ha több légitársasággal is repülünk a utazás alatt, akkor figyeljünk oda arra, hogy a megfelelő méretű táskával utazzunk. Ugyanis szinte minden légitársaságnál eltérő az a táskaméret, ami ingyenesen vihető fel a fedélzetre. Egy kis segítség az ingyenes méretekhez légitársaságonként: Poggyász, kézipoggyász méretek
  • Olyan helyre utazzunk, ahova napi járat van vagy akár több járat is naponta, így egy esetleges törlés esetén is sokkal gyorsabban repülhetünk tovább.
  • Ha a nyári menetrendi időszakban (ami a légitársaságoknál többnyire március 31. és október 31. közé esik) utazunk, akkor szinte nulla az időjárási körülményekből fakadó járattörlés. Ebben az időszakban a járatok is jobban telítettek, ezért ritka a járatok összevonása miatti járatritkítás, járattörlés.
  • Annál kisebb a menetrend változás, járattörlés valószínűsége, minél közelebbi időpontban foglalunk a tervezett utazáshoz képest. Persze így az árak is nőhetnek, úgyhogy meg kell találni az optimális időpontot.
  • Átszálló repülőtérnek télen inkább délebbre eső repülőtereket válasszunk, ahol kisebb az esélye a havas, jeges időjárásnak, de az is igaz, hogy ma már csak tényleg nagyon szélsőséges időjárás miatt szoktak járatokat törölni.
  • Az átszálláshoz válasszunk minél olcsóbb repülőjegyet (ez sok esetben nagyon könnyű), így ha esetleg nem is tudunk továbbrepülni valami miatt, akkor kisebb lesz a bosszúság.
  • Szállást, autót úgy foglaljunk, hogy minél tovább lemondható legyen, akár az utolsó pillanatig, így ha valami közbejön, a szállás, autóbérlés költsége miatt nem kell aggódnunk.

Saját tapasztalatunk: Nagyon sok átszállásos utazást szerveztünk már magunknak az elmúlt több mint 10 évben, és még sosem fordult elő, hogy ne tudtuk volna végigcsinálni az utazást. Kisebb menetrend változásra volt már példa egyszer, de mivel elegendő időt hagytunk az átszállásra, ez nem okozott problémát.

Ebben persze minimális szerencse is van ennyi út után, hiszen például az időjárási körülményeket senki sem láthatja előre, de ha a fenti „alapszabályokat” betartjuk, akkor minimális az esély a járattörlésre. Mindenki saját belátása szerint vegye figyelembe a fenti tanácsokat. Ha valaki kockázatkerülő, akkor minél pontosabban tartsa be a fentieket, ha pedig bevállalós, kalandkereső, akkor lazábban is kezelheti a szabályokat.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Szállást keres? Partnerünk kínálatában világszerte több ezer szállás között lehet válogatni, és több szempont szerint lehet szűrni, így biztos, hogy végül a számunkra legjobb szállást a legjobb áron foglalhatjuk le. Próbálja ki!