Főoldal Utazás gyerekkel Ilyen egy tökéletes családi üdülőhely

Ilyen egy tökéletes családi üdülőhely

5458

Sokféleképpen lehet nyaralni, mi is laktunk már szállodában, apartmanban, motelben és wellness központban is, sátoroztunk és lakóparkos nyaralásról is hallottunk, most viszont egy egészen különleges élményben volt részünk. Hollandiában egy fantasztikus üdülőfaluban  töltöttünk el pár napot, ami egy teljesen új világot nyitott meg előttünk.

A Center Parcs egy európai hálózat, amelyet 1968-ban Piet Derkens alapított Hollandiában. Ő egy holland vállalkozó volt, aki az 50-es években sporteszközöket árusító boltot nyitott Rotterdamban. Ez volt a SportHuis Centrum,  ami olyan sikeres volt, hogy néhány év alatt egy komplett üzlethálózatot alakított ki, az egész országban voltak boltjai, melyek kínálatát kempingeszközökkel is bővítette. Aztán 1968-ban megvásárolt egy erdős területet, ahova a bolthálózat dolgozóit vitte el nyaralni. Eleinte sátrakban, majd pedig az általa építtetett bungalókban aludtak a dolgozók, és hamar rájöttek, hogy ezeket a bungalókat ki is lehetne adni, ezért egyre több és több szolgáltatással bővítették a parkot, hogy az ide érkező vendégek mindent, de tényleg mindent megtaláljanak itt.

Azóta eltelt majdnem 50 év, és a Center Parcs egy nyugat-európai hálózattá nőtte ki magát. Jelenleg 26 ilyen park van Európában: Hollandiában (9), Németországban (5), Franciaországban (5), Belgiumban (2) és az Egyesült Királyságban (5) is több Center Parcs van, míg a Sunparcs hálózatban 4 belgiumi park szerepel (ezek 3-4 csillagos parkok, ezért van megkülönböztetés a névben), és hat újabb park építése is folyamatban van.

Mi a De Eemhof nevű parkban töltöttünk el 3 éjszakát (Zeewolde közelében, Amsterdamtól kb. 55 km-re), és már az első pillanatban tudtuk, hogy alig akarunk majd innen hazamenni. A hatalmas erdő közepén elhelyezkedő park egy igazi kis földi paradicsom. Már az érkezés is olyan elegáns, ahogy a szélerőművek mellett vezető útról rákanyarodunk az erdei útra, az kicsit olyan, mintha egy hatalmas ranch-re érkeznénk. A recepción egy gyors eligazítás után pedig már mehetünk is a bungalónkhoz. Szerencsére jól ki van táblázva minden, mert különben bajban lettünk volna: a park ugyanis sokkal, de sokkal nagyobb, mint azt  elképzeltük. Pedig tudtuk, hogy nagy lesz, mert rengeteg program-lehetőség van, de hogy ilyen hatalmas lesz, arra nem számítottunk.

Kanyargós erdei utakon juthatunk el a bungalókhoz, melyek között vannak kisebb bungalók, és egészen különleges VIP bungalók is, hatalmas nappalival, a kis belső tavacskára néző terasszal, és kényelmes, tágas szobákkal.

A szállás elfoglalása után az autót le kell tenni a bejárathoz közeli nagy közös parkolóban, a park ugyanis autómentes övezet. Nincs is szükség az autókra, mert mindenhova eljuthatunk gyalogosan. A kis parktérkép segítségével nem lehet eltévedni, és bár autóval kanyarogva nagyobbnak tűnnek a távolságok, gyalog sokkal rövidebb utak is vannak, így ez tényleg nem okozott gondot egyáltalán.

Becsekkolástól kezdve pedig jöhet a felhőtlen szórakozás: rengeteg lehetőség van, ezek közül a legeslegjobb az Aqua Mundo, a hatalmas – fedett – vizipark. Ha esik, ha fúj, itt akár több napot is el lehet tölteni: szuper spéci csúszdák vannak az óriás komplexumban, különféle medencék és rengeteg extra lehetőség közül lehet választani –a babaúszástól kezdve a búvárkodáson át a vadvízi raftingig minden, amit el lehet képzelni. Na jó, annál egy kicsit még több is.

Mi nem próbáltuk ugyan, de jó időben lehet a park mellett lévő Eemmeer tavon szörfözni (a tó partján egyébként a kikötőben van egy szálloda is, ami szintén a Park része, így ha valaki nem bungalóban szeretne megszállni, akkor ilyen megoldásban is lehet gondolkodni), hajókázni is.

És akkor ez még csak a vizes szekció. Annyi minden van még a parkban, hogy valószínűleg a vendégek többsége egyik ámulatból a másikba esik – ahogy mi is. Bármerre mentünk ugyanis, mindenhol találtunk valami érdekeset. Van mini golf pálya, szafarizási lehetőség, óriás trambulin és nagyon klassz játszóterek, bábszínház és arcfestés, gyerekdisco és tényleg annyi program, hogy szinte lehetetlen mindent kipróbálni. Olyan az egész, mint egy tökéletes tábor, ahova akár az ország összes osztályát el lehetne küldeni egyszerre, akkor is lenne mindenkinek helye. Lenyűgöző, mennyire pontosan meg van tervezve minden – a legapróbb részletekig – és hogy mennyire át van gondolva, mi az, ami a vendégeknek eszébe juthat.

Az egész napos szórakozás közben persze gondolni kell az étkezésre is, de erre is van több különféle megoldás is. Főzhetünk a bungalóban, ehhez az alapanyagokat meg is tudjuk venni a park közepén lévő supermarketben, de nem muszáj magunkra főzni, lehet étteremben is ebédelni / vacsorázni. Mert persze az is van a park központjában. Több étterem, kávézó, All you can eat típusú étkezde is van a centrumban. A centrumban, ami olyan, mintha egy mediterrán város főterén lennénk. Amikor először eljutottunk ide, akkor már viszonylag sok mindent láttunk a parkból, és azt gondoltuk, hogy már nagy meglepetés nem fog érni minket, de ez a mediterrán hangulat teljesen lenyűgözött minket még ekkor is.

A legnagyobb természetességgel sétálgatnak, jönnek-mennek itt az emberek, mintha csak itt élnének – és valószínűleg így is érzik magukat. Mi legalábbis ezt éreztük. Teljesen újszerű nyaralási élmény volt, kicsit olyan, mintha az otthoni kényelmünket átemelnénk egy óriási erdőbe. Szinte hihetetlen, hogy a városoktól nem túl messze, a „semmiből” egyszer csak ott terem egy ilyen – minden igényt, és komplett vidámparki élményeket is kiszolgáló – park, ahol csend van, ahol a természetben sétálgathatunk, és teljesen átadhatjuk magunkat a pihenésnek. Akár csak egy pár napos hosszú hétvégi kirándulásra, vagy hosszabb nyaralásokra is el tökéletes célpont lehet. Voltak párok, kisebb családok, és komplett, több generációs nagy családok is, akik kivettek egy nagyobb bungalót, és itt töltötték éves megérdemelt üdülésüket. Teljesen meg is értjük őket, ennél jobb hely nem is kell a feltöltődésre.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Szállást keres? Partnerünk kínálatában világszerte több ezer szállás között lehet válogatni, és több szempont szerint lehet szűrni, így biztos, hogy végül a számunkra legjobb szállást a legjobb áron foglalhatjuk le. Próbálja ki!